Lijkt het je wat om bij Scouting Peerke Donders te komen?
Dat vinden we erg leuk! Je mag altijd 3x vrijblijvend bij ons komen kijken.
Ben je na de derde keer nog steeds zo enthousiast en wil je blijven komen? Dat kan!
Vraag dan bij de leiding naar het inschrijfformulier en word lid van onze scouting.

De contributie bedraagt €27,-per kwartaal, per ingeschreven lid.
Voor de contributie die wij vragen organiseren wij veel uitlopende activiteiten zoals: knutselen, koken, speurtochten met gps, sport en spel, excursies en nog veel meer.

Ook is uw zoon/dochter verzekerd tijdens de groepsavonden en kampen als hij/zij contributie betaald.

Ieder jaar word er naast onze kampen ook een leden dag georganiseerd, deze dag is bedoeld voor alle leden van onze scouting. Op deze dag gaan we een activiteit doen buiten ons scoutinggebouw. Het is altijd een succesvolle dag!

Extra kosten:

Kamp

Ieder jaar worden er minimaal twee kampen georganiseerd. We gaan dan een paar dagen weg naar een ander (scouting) kampeerterrein. Tijdens het zomerkamp ga je alleen met je eigen groep en tijdens het algemeen kamp met de gehele scouting.De kosten voor deze kampen worden bekend gemaakt, zodra het kamp wordt georganiseerd.
Voor een kamp is het belangrijk dat u zoon/dochter in het bezit is van luchtbed/slaapmat en slaapzak.

Blouse

Bij de scouting hoort een blouse. De scouting blouse is er in verschillende kleuren. Voor de welpen een groene, voor de scouts een beige en voor de explores een rode.De blouse is vaak te koop bij de leiding van de betreffende speltak.

Installatie

Bij de scouting hoort ook een officieel tintje, namelijk de installatie.
Bij de installatie legt uw zoon/dochter een eed af en belooft een goede welp, scout, of explore te zijn. Na de installatie krijgt uw kind insignes; een badge met onze groepsnaam, het scouting logo en het speltak logo. Ook krijgt uw kind onze blauwe das met dasring.